3000 km/órával száguldhat az új maglev vonat

A meglévő technológiák továbbfejlesztésével és légritkított alagút alkalmazásával akár 3000 km/órára növelhető a mágneses lebegtetésí vonatok sebessége.

A kínai Délnyugati Jiaotong Egyetemen olyan mágnes vasút fejlesztésén dolgoznak, amely az elméleti számítások szerint akár 3000 km/órás sebességet is elérhet. A kutatók abból indultak ki, hogy a jelenlegi, 400-500 km/órás sebességgel száguldó mágneses lebegtetésí vasúti szerelvények esetében a meghajtáshoz felhasznált energia több mint 80%-a fordítódik a légellenállás leküzdésére. Az EET (Evacuated Tube Transport) vagy Vactrain névre hallgató elképzelés szerint, ha a szerelvény egy alagútban, légritkított térben haladhatna, jelentősen csökkenteni lehetne a légellenállásból fakadó veszteségeket. A kínai kutatók már túl vannak a meghajtással kapcsolatos, a hatalmas mágneses tér előállításához szükséges szupravezető-kutatásokon, most a légritkított alagút fejlesztésén dolgoznak. A kutatók szerint a technológia akár tíz éven belül is megérhet a gyakorlati felhasználásra. Ha az elméletileg meghatározott 3000 km/órás sebességí vonat megvalósulna, az azt jelentené, hogy egy Párizs-Moszkva útvonal kevesebb, mint egy órát venne igénybe, de egy nyugat-európai fővárosból is kevesebb mint három óra alatt el lehetne érni Pekingbe, ahova ma csak több mint tíz órás repülőúttal lehet eljutni.