Tudományosan megállapították, hogy mikor a legoptimálisabb kávézni

Az időpont gondos kiválasztása azért fontos, hogy a szervezetben ne alakuljon ki tolerancia a kávéval szemben.

A reggeli kávézást 9:30 és 11:30 között kell beiktatni, állítja Steven Miller idegkutató, aki szerint az egész a fájdalomcsillapítókhoz és az antibiotikumokhoz hasonlóan míködik, hiszen ezeket is csak akkor szabad bevenni, ha szükség van rájuk, hogy ne alakuljon ki védettség az emberben.
A különbség az, hogy a koffeinnel nem a fájdalom érzékelését akarjuk csökkenteni, hanem az éberséget növelni. Mint ahogy nem vesszük be a legerősebb fájdalomcsillapítókat egy egyszerí fejfájásnál, nem érdemes koffeint vinni a szervezetbe akkor, amikor a testünk amúgy is éberebb állapotban van.
Ehelyett akkor kell kávézni, amikor a testünk túljut ezeken az éberségi csúcsokon, amelyeket a belső biológiai óra határoz meg. A szakértő szerint a legtöbben túlzásba viszik a koffein bevitelét, de ha már kávéznak, akkor érdemes megfelelő időpontban tenni azt.
Miller szerint a vér kortizol koncentrációja és a test ébersége összefügg, ezért meghatározta azokat az időpontokat, amikor csúcson van a kortizol koncentrációja. Ez 24 órás ritmusokban váltakozik, így reggel 8-9 között például csúcson van, ekkor nem érdemes kávét inni. Dél és 1 óra között sem, valamint reggel 5:30-6:30 között sem. A leghatékonyabb akkor a koffeint, ha 9:30 és 11:30 között visszük be, ekkor ugyanis  a vér kortizol koncentrációja alacsonyan van.