A brit fiatalok jól ismerik az alkoholos termékeket

Angliában a tíz év körüli fiatalok jobban ismerik az egyes alkoholmárkákat és reklámokat, mint a népszerí ételek és rágcsálnivalók hirdetéseit.Több mint 400 vizsgálati személy részvételével elkészült felmérés szerint kétszer annyi gyerek ismerte fel a Carlsberg sör emblémáját, mint a Mr. Kipling neví híres sütemény logóját. 10-ből 8 fiatal pedig gond nélkül beazonosította a Smirnoff vodka emblémáját.
Kutatók szerint ez mindenképp a hatékony marketing eszközök eredménye, és arra ösztönzik a hatóságokat, hogy szigorúbb korlátozásokat léptessenek életbe a reklámok szabályozása terén.
Arra szeretnék rábírni a döntéshozókat, hogy franciaországi mintára ne engedélyezzék például a kulturális és sportesemények alkoholgyártók által történő szponzorálását, és a televíziókban sugárzott reklámok mennyiségét is csökkentsék.
„A kutatás azt mutatja, hogy azon gyerekek, akik sírín látják az alkoholtartalmú italok reklámjait, nagyobb valószíníséggel kezdik el fogyasztani azokat, alakítanak ki pozitív hozzáállást ezen termékek iránt, vagy isznak belőlük még többet mint előtte” – mondta Mark Leyshon a vizsgálat vezetője.
„Világos, hogy hatékonyabb kontrollra van szükség” – tette még hozza.
Ugyanakkor azt is elismerte, hogy az alkohol iránti hozzáállást a marketing eszközökön túlmenően jelentősen befolyásolja a szülők és barátok viselkedése.
Az alkoholipar képviselői ugyanakkor elhessegetik a korlátozásra vonatkozó gondolatokat.  Az ő meglátásuk szerint már jelenleg is túlszabályozott és szigorúan felügyelt a reklámozás szisztémája.