760 millió éves állati fosszíliákat találtak

Szivacsfosszíliákra bukkantak tudósok Namíbiában. Az állati élet első bizonyítékaként emlegetett új felfedezés a szakemberek szerint átírhatja az állatok fejlődésének történetét.A kövületek alapján a tudósok arra következtetnek, hogy az élet ezen formája az eddig  véltnél már több tízmillió évvel korábban megjelent a Földön.
Az ősmaradványokat a Namíbia északi részén fekvő Etosha nemzeti parkban találták, de az afrikai ország más vidékein is azonosítottak hasonló leleteket, amelyek közül a legrégebbi 760 millió éves – írta a hatfős nemzetközi tudóscsapat a South African Journal of Science címí tudományos folyóiratban.
A tudományos közösség mindeddig úgy vélte, az állati életforma 600-650 millió évvel ezelőtt jelent meg a bolygón. A mostani felfedezés azonban 100-150 millió évvel korábbra tenné ezt az időpontot. Tony Prave, a skóciai St. Andrews Egyetem geológusa, a tanulmány egyik szerzője szerint porszemnyi nagyságú, nedvesség felszívására képes és lyukakkal ellátott szivacsok voltak „ős-ős-ős-apáink”.
A fosszíliák kora egybecseng a genetikusok által az úgynevezett molekuláris óra kapcsán felállított hipotézisével. Ezzel a módszerrel úgy határozzák meg egyes fajok korát úgy, hogy DNS-variánsaikat összevetik más fajokéval.