Csokievés után drágábban vásárolunk?

Egy német kutatás igazolta, hogy ha vásárlás előtt édességet eszünk, nagyobb eséllyel fizetünk magasabb árat egy üzletben a termékekért.A Peter Kenning által vezetett, a Friedrichshafeni Egyetemen végzett kutatás során a kísérlet résztvevőivel 80 gramm glükózt tartalmazó vizet itattak, majd alapvető fogyasztási cikkeket mutattak nekik.

Meg kellett mondaniuk, hogy a rajtuk szereplő ár reális-e, és ha nem, akkor mekkora árat tartanának megfelelőnek. A cukros vízzel megitatott csoport tagjai sokkal több alkalommal találták megfelelőnek a termékeken szereplő árakat, és általában is magasabb árakat javasoltak, mint a kontrollcsoport tagjai.

A háttérben az állhat, hogy a glükóz által megindított inzulintermelés egy triptofán neví molekulát aktivál, amely az agy jutalomközpontjában boldogsághormon kiválasztásához vezet. Jobb kedélyállapotban vélhetően könnyebben hajlunk a kicsivel drágább termékek megvásárlása felé is.

www.thelocal.de